Skip to main content

Olge esimesena leitavad tänu kodulehe optimeerimisele

Kodulehe optimeerimine – SEO

Lõite kodulehe, kuid külastajaid on vähe? Kahjuks on selline olukord tüüpiline valdava enamuse veebisaitide puhul. Ükskõik kui palju raha te kodulehe arendamisse investeerite ja kuitahes ilus see ka pole, on professionaalse SEO eiramine meie arvates Interneti-äri suurim viga. Õnneks annab seda viga parandada. Oleme kodulehtede optimeerimisega tegelenud juba alates suurimate otsingumootorite sünnist: selles valdkonnas pole meie jaoks enam mingeid saladusi.

KKK

Mõistmaks paremini kuidas kodulehe optimeerimine töötab, miks see nii oluline on ja mida selleks vaja, koostasime nimekirja kõige olulisematest ja sagedasematest küsimustest, mida oleme klientidelt kuulnud. Ka teie võite oma küsimusi saata ja vastame neile hea meelega!
Mis on kodulehe otsingumootoritele optimeerimine ja miks on see vajalik?

1991. aastal loodud internet sisaldab praegu umbes kaks miljardit kodulehti. Esimesed otsingumootorid töötati 90-date keskpaigaks välja selleks, et aidata inimestel orienteeruda suures veebiressursside hoidlas. Otsimootor lisab (indekseerib) oma andmebaasi iga veebis kuvatava veebisaidi. Lisaks viib läbi veebisaidi üksikasjaliku analüüsi, määratledes selle täpsed teemad ja olulisuse (reiting).

Mõiste SEO, mis tähendab „otsingumootorile optimeerimine” loodi peagi pärast otsingumootorite ajastu algust. Sisuliselt on SEO hulk toiminguid, mille eesmärk on teie koduleht optimeerida, et parandada selle positsioone otsingutulemustes konkreetsete märksõnade abil. Seega on ilmne, et mida paremini veebisaiti optimeeritakse, seda kõrgem on selle positsioon otsingutulemustes ja sellest tulenevalt on saidil rohkem külastajaid (teie potentsiaalseid kliente).

Kuidas SEO optimeerimine töötab?

Iga otsimootor põhineb konkreetsel algoritmil, dekonstrueerides sõna otseses mõttes iga veebisaidi ja analüüsides põhjalikult selle sisu. Arvesse on võetud saidi teksti kogust ja kvaliteeti, teksti paigutust, vajalike märksõnade olemasolu, nende tihedust, paigutuse kvaliteeti jne. Lisaks kõigele analüüsitakse ka kõike muud mis teie kodulehega seotud – lehele linkivate veebisaitide kogust ja kvaliteeti, teie hostimiskiirust, asukohta, stabiilsust, domeeninime, ajalugu ja palju muud.

Loetletud punktid on paremusjärjestamise tegurid (veebisaidi positsiooni määratlemine teiste saitide suhtes). Nende tegurite õige rakendamine mõjutab otseselt teie kodulehe reitingut ja tulemusena positsiooni otsingumootorites. Hetkel on teada mitusada järjestamise tegurit. Mõned neist on kriitilise tähtsusega, teised jälle aga pole nii olulised. On ütlematagi selge, et ainult kogenud spetsialist suudab neid kõiki analüüsida, teie veebisaidi nõrgad kohad avastada ja need parandada, mis tagab professionaalse SEO-optimeerimise. Et mitte raisata aega ja raha millelegi, mille tulemus ei pruugi hea olla, ärge usaldage tööd SEO-algajaile.

Kas peaksin kodulehe optimeerimise eest pidevalt maksma?

Ei! Erinevalt lihtsast otsimootoritelt liikluse ostmisest on kodulehe optimeerimine enamasti ühekordne toimingute kogum, mille eesmärk on teie kodulehe ja kõigi asjakohaste elementide täiustamine vastavalt otsimootorite ametlikele soovitustele ja paremusjärjestusele (vt vastust küsimusele “Kuidas SEO optimeerimine töötab?” ülalpool). Seega tasute ühekordselt, kui viime teie kodulehe SEO auditi läbi, avastame ja parandame selle nõrgad kohad ja anname nõu veebisaidi edaspidise arendamise kohta, nii et see paistaks otsimootoritele kutsuvam kui teie konkurentide omad. Õige lähenemise korral püsib teie veebisait aastaid juhtival positsioonil, kogudes samal ajal kvaliteetset sihitud liiklust. Ja olete selle eest maksnud vaid korra.

Teatud tingimustel on siiski vaja süstemaatilist professionaalset SEO hooldust. Tavaliselt juhtub see siis, kui tegeleme kodulehtede reklaamimisega väga konkurentsitihedates ärivaldkondades, kus tohutul hulgal ressursse sihib kõrgeimatele positsioonidele. Sellistel juhtudel on müügiedendusstrateegia pisut erinev, mis võib tähendada lisakulutusi.

Võtke meiega ühendust, et koostada parim strateegi teie veebiettevõtte reklaamimiseks.

Mis vahe on SEO-optimeerimisel ja otsimootoriliikluse ostmisel?

Kui teil on olnud veebisait piisavalt kaua, siis on tõenäoline, et teiega on juba ühendust võtnud inimesed, kes pakuvad teile külastajaid otsingumootorite kaudu. See tähendab kontekstipõhise reklaami ostmist, mis paigutatakse otsingutulemuste ülaossa. Näide, kuidas see Google’is välja näeb:

Google Ad

Sisestades otsingupäringu, annab otsingumootor esimesena teie päringule vastavaid tasulisi reklaame (tähistatud punaste nooltega). Kontekstipõhiselt sihitud reklaam paigutatakse tasuta orgaaniliste otsingutulemuste kohale (ja allapoole) ning eristamise hõlbustamiseks tähistatakse märgiga „Kuulutus”. See võimaldab otsimootori kasutajal näha, et tegemist on tasulise reklaamiga. Pidage meeles, et tasuline rakendus pole tingimata parim. Isiklikult klõpsan tasulistel reklaamidel harva, kuna usaldan pigem veebisaite, mis loomuliku valiku abil said paremusjärjestuse tippu. Eeldatakse, et 10 parimat kodulehed on kvaliteetsemad, kuna nende hindamine toimus otsimootori täpse ja erapooletu algoritmi järgi ega ole rahaliselt motiveeritud.

Kontekstuaalne sihitud reklaam on siiski võimas veebiturunduse tööriist. Selle eeliseks on see, et niipea, kui olete maksnud otsimootorile, hüppab teie veebisait kohe kõrgeimale positsioonile. Puuduseks on see, et maksed peavad olema korrapärased ja pidevad. Maksate raha iga näitamise ja klõpsamise eest. Võite kulutada tohutult rahasummasid, ilma oma saidil müügiedu kogemata ja niipea kui maksmise lõpetate, langeb teie koduleht tagasi samale positsioonile, kus ta enne asus. See on peamine erinevus tasulise kontekstipõhise reklaami ja klassikalise SEO-optimeerimise vahel (vt ülaltoodud vastust teemale “Kas ma peaksin SEO eest pidevalt maksma?”).

Teemakaugete inimeste jaoks on see kõik üsna keeruline, nii et võtke meiega ühendust ja aitame teil mure lahendada. Meie eesmärk on aidata teil leida endale otsimootorites eelarve piires parim võimalik reklaamimisstrateegia.

Miks ei kuvata minu veebisaiti otsingutulemustes?

Sellel võib olla mitu põhjust. Esimesena tuleb välja selgitada, kas otsimootorit nähakse otsingumootori otsingutulemustes või pole seda üldse olemas. Selleks minge soovitud otsingumootorisse, nt. Google ja sisestage otsisõna ´site: domain.com`, kus asendate domain.com oma domeeni nimega. Kui teie kodulehte indekseerib otsimootor, kuvatakse selle link esimese otsingutulemina. Siin on illustratsioon kuidas see välja võiks näha:

Google test

Kui otsingumootor ei indekseeri teie veebisaiti, siis tulemustes selle linki ei kuvata ja näete sarnast sõnumit:

Google test result

Kui teie veebilehekülge ei kuvata otsitulemustes, võib selle põhjuseks olla see, et otsimootoril polnud selle käivitamise hetkest alates olnud aega seda indekseerida (oma andmebaasi salvestada). Kui lansseerimisest on möödunud rohkem kui kuu, on see tõenäoliselt arendajate poolt indekseerimise eest varjatud. Halvimal juhul on otsimootor blokeerinud teie koduleht mõne rikkumise tõttu, nt black hat SEO tehnikad.

Kui teie veebisait kuvatakse siis, kui käivitate otsingu `site:domain.com`, kuid mitte siis, kui otsite soovitud märksõnadega või kui teie reiting on liiga madal, on probleemiks kehv või puuduv optimeerimine.

Kõigil neil juhtudel soovitame meiega ühendust võtta. Teostame teie veebilehe põhjaliku SEO auditi, leiame selle nõrkused, koostame nende parandamiseks plaani, lepime kokku eelarve ja pakume teile edukat SEO-optimeerimist.

Kuulutus lubab Google’i otsingus 1. positsiooni, kas peaksin seda usaldama?

Ei! Tänapäeva otsingumootor on keeruline mehhanism, mis arvestab iga veebilehekülje sadu parameetreid. Ükski seaduslik meetod ei võimalda teil programmeeritud toiminguid käivitada ja tagada kohe parima tulemuse. SEO-optimeerimine on suur ettevõtmine pikaajaliste eesmärkide saavutamiseks ja keegi ei saa olla 100% kindel, et mõni koduleht on kindlal kuupäeval esikohal. See võib saada esimeseks mõne nädala või poole aasta pärast, kuid seda ei saa keegi tagada.

Kui olete saanud sellise pakkumise, on sellele mõned võimalikud selgitused. Teile kas müüakse kontekstipõhist reklaami (vt vastust teemal ” Mis vahe on SEO-optimeerimisel ja otsimootoriliikluse ostmisel?”); või on tegemist petturitega, kes lubavad teile seda, mida soovite kuulda; või kasutatakse black hat SEO tehnikaid, nagu näiteks madala kvaliteediga linkide massiline ostmine teie veebisaidile (kõige tavalisem valik). Sel juhul liigute halva arenduse suunas. Lühikese aja jooksul võite oma koduleht leida edetabelis esimesel kohal, kuid see õnn on lühiajaline. Järgnevad rasked tagajärjed ja teie veebisait võib igavesti otsimootori musta nimekirja jääda. Kas soovite tõesti oma ettevõtmisega niimoodi riskida?

Selliste skeemitamiste vältimiseks võtke meiega ühendust. Me ei saa teile garanteerida esimest kohta kohe, kuid anname endast parima, et muuta teie kodulehe reitingu parimaks.

SEO-optimeerimise etapid

1. etapp: SEO audit

Enne projektiga alustamist vajame teie kodulehe seisukorra täielikku analüüsi. Uurime selle statistikat (kui see on olemas), kui palju inimesi saiti külastab, nende käitumuslikke tegureid ja analüüsime liikluse allikaid. Peame läbi viima veebisaidi ja hostimise tehnilise hindamise, analüüsima kodulehe sisu ja selle ülesehitust. Pärast seda koostame nimekirja kõigist SEO vigadest ja nõrkadest kohtadest, mis tuleb eemaldada, koostame kõigi vajalike tööde tegevuskava ja esitame eelarveprognoosi.

2. etapp: Semantilise tuuma (märksõnade kogumi) loomine

Semantiline tuum on märksõnade korrastatud loend, mis iseloomustab sobivalt teie valdkonda, tteenust või kodulehel pakutavaid kaupu. Lihtsamalt öeldes on need sõnad, mille abil teie potentsiaalsed kliendid teid otsimootorist leiavad. Märksõnade kogum on SEO-optimeerimise alus ja kui teil seda pole, juhite oma veebisaiti pimedas. SEO-d tehes peate teadma, milliseid märksõnu teie ettevõtte tüübi leidmiseks kõige sagedamini kasutatakse ja need on need märksõnad, milles peaksite esireas olema. See pakub teie ettevõttele kvaliteetset sihitud liiklust, mille saab muuta müügiks. Kui teil pole semantilist kerneli, loome selle.

3. etapp: Tehniline SEO töö

Selles etapis rakendame kogu tegevuskavas eelnevalt määratletud meetmete loetelu. Lisaks konsulteerime teid oma kodulehe arendamise kohta tulevikus – kuidas ja milliseid samme astuda, et teie veebisaidi positsioonid otsingumootorites tugevneks. Õige lähenemine kodulehe arendamisele tagab sihtrühma ja müügi kasvu.

4. etapp: Uuesti indekseerimine

Kui kõik tööd on tehtud ja saidi värskendused on lõpule viidud, peab otsimootor teie saidi uuesti indekseerima. Sõltuvalt veebilehe suurusest võib selle jaoks kuluv aeg varieeruda. Tavaliselt on see 1 kuni 3 nädalat. Kuid ärge eeldage, et teie koduleht kihutab nädala jooksul nimekirja lõpust tippu. Reeglina nii kiireid arenguid ei toimu. Järgneva paari kuu jooksul võite märgata oma positsioonide olulist paranemist ja sihtliikluse märgatavat kasvu. Kui jätkate oma veebisaidi arendamist meie soovitusi silmas pidades, saavutate peagi kõrgeimad tulemused ja kindlustate kõrgeimad positsioonid ka järgnevateks aastateks.

Küsige pakkumist!